Ved særlige indsatser omkring et barn eller børnegruppe.

På Vesterbro Ny Skole ser vi konflikter som en helt naturlig del af det at være menneske i et fællesskab - og konflikter er til for at løse og lære af.

På samme vis ved vi, at der vil være brug for særlige indsatser omkring nogle børn eller børnegrupper, fordi alle børn er forskellige og har forskellige behov.

Som skole påtager vi os ansvaret for at hjælpe jeres barn og løse eventuelle problemer i skolen, og vi beder jer om hjælp til dette, når vi har brug for det.

Som skole vil vi meget gerne have jeres hjælp til at finde løsninger, som vi kan iværksætte for at hjælpe, når det er svært. Det betyder, at vi meget gerne vil lytte til jeres perspektiver, inden vi som professionelle handler med udgangspunkt i det, vi kan handle på.

Som forældre kan I bidrage og hjælpe skolen ved at formidle jeres barns perspektiver på det, der sker på skolen, at dele erfaringer omkring hvad der kan være hjælpsomt i forhold til jeres barn samt ved at viderebringe anerkendelse til lærere, pædagoger for det de gør, som jeres barn finder hjælpsomt.