KKFOen

Velkommen til Børnebyen Vesterbro

Beliggenhed:

Vores fritidshjem består af to hovedmatrikler:

Bryggergården, der ligger på Angelgade 2

Uno, Der ligger på skolen, Alsgade 14

Herudover har vi en tredje fælles matrikel, Forårshuset, der ligger på Dannevirkegade 18.

Kontaktoplysninger

Bryggergården                            4025 1526

Uno                                                 4044 8267

Leder                                              2678 8676

Mail:                                               le4a@kk.dk

Skoledage 6.15-17.00

- Vi sender børnene i skole kl. 08.00 og tager imod dem igen, når skolen slutter.

Skoleferier 7.00-17.00

- Børnene skal være her senest 09.00

- Hvis jeres børn ikke skal på ture, bedes i fortæller personalet det.

Lukkedage 2024:

25.-27. marts (Påskeferie)
10. maj (indeklemt fredag Kristi himmelfart)
I julen er der lukket fra d. 23. frem til d. 2. januar.

Tilsynspligt

Som fritidsordning har vi tilsynspligt – vi har et elektronisk indkrydsningssystem, hvor børnene krydser sig ind hver dag.

Hvis børnene ikke dukker op, og vi ikke har fået besked fra jer, skal vi kontakte jer. Det vil derfor være en kæmpe hjælp, at I husker at meddele, hvis børnene har fri eller er syge mm.

Vi skal også have besked, hvis andre end I henter, ellers må vi ikke udlevere børnene.

Børnene SKAL krydse sig ind, når de kommer, og krydse sig ud når de går – de skal desuden sige goddag og farvel til en voksen!

Tidlig start på fritidshjemmet.

Vi lægger stor vægt på at have tidlig indskrivning på fritidshjemmet, da det er vores helt klare erfaring at det er en kæmpe gevinst for børnene ved skolestart at have de fleste relationer til de andre børn på plads.

Nogle af børnene kommer i større grupper fra deres børnehaver, andre kommer måske to eller som den eneste. Vi fokuserer i perioden inden skolestart på at opbygge børnenes relations-kompetence, forstået som børnenes evne til at opbygge, men også at fastholde og vedligeholde de relationer, de indgår i. Vi anvender metoder som børnene vil møde igen i skolen, ligesom vi bruger metoder fra ”Fri for Mobberi”. Det er pædagogerne fra KKFOen, der sammensætter klasserne, ud fra de erfaringer og observationer de gør under sig under ”forårsbarnsperioden”.

Vi sammensætter i starten af juni klasserne ud fra de erfaringer og observationer vi har brugt i løbet af det, vi kalder forårsbørns-perioden.

Vores optag af børn vil fra 2024 være d. 1. maj (1. maj er lukket, men opstart vil derfor være 2. maj.)

Skolesamarbejde

Vi har et virkelig godt samarbejde med skolen, og vi er sammen om at skabe den bedst mulige dagligdag for børnene.

Alle klasser har en fast voksen tilknyttet, og denne er i klassen mindst fire lektioner om ugen. Herudover deltager personalet fra fritidshjemmet i forældremøder og skole/hjem-samtaler. Ud over dette deltager lærer og pædagoger i de samme møder mindst hver 3. uger, hvor de taler om børnene og planlægger indsatser og aktiviteter.

Det er som udgangspunkt den samme person, der følger børnene og klassen helt fra børnene starter på fritidshjemmet som forårsbørn, og til de forlader fritidshjemmet igen ved udgangen af 3. klasse.

Der er en gruppe voksne der er sammen om hver årgang, så det som udgangspunkt er muligt at supplere indsatserne i klasserne, hvis der er behov for det, samt planlægge dækning for den faste voksne i klassen, hvis denne har planlagt fravær.

Indmeldelse

Alle børn på Vesterbro Ny Skole har garanti for en plads på fritidshjemmet.

Søskendebørn er garanteret plads på samme matrikel som større søskende, hvis forældrene ønsker dette. Alle andre kan ønske, og vi gør vores bedste for at opfylde jeres ønsker til matrikel-placering.

Indmeldelse sker gennem pladsanvisningen eller ved direkte henvendelse til lederen.

Der er en måneds opsigelse fra d. 1. i måneden.

Betaling

Pladsanvisningen/Forældrebetalingen forestår opkrævningen (juli er betalingsfri)

Vær opmærksom på, at hvis I bor i en anden kommune, kan prisen være en anden inkl. juli måned.

Jacob Vase Mikkelsen

KKFO-leder

Forældrebetaling 2022.pdf

Shape Created with Sketch.