Elevtrivselsundersøgelsen

Trivselsmålingen er en del af skolens arbejde med at forbedre elevernes trivsel, og vi gennemfører årligt elevtrivselsundersøgelsen på Vesterbro Ny Skole i det spæde forår.

Undersøgelsen består af et elektronisk spørgeskema, som eleverne fra 0.-9. klasse besvarer anonymt. Spørgsmålene handler om elevernes egen opfattelse af trivsel, undervisningsmiljø, samt ro og orden i klassen samt undervisningsmiljø. Alle elever har mulighed for at få læst spørgsmålene op.

Elevernes besvarelser giver os en pejling på styrker og svagheder i forhold til elevernes trivsel – både i den enkelte klasse og for hele skolen. Vi gentager målingen hvert år, hvilket giver os mulighed for god systematik i vores trivselsarbejde. Trivselsmålingen er vores udgangspunkt for at arbejde videre med trivselsindsatser i den enkelte klasse og for hele skolen.

Trivselsmålingen bliver behandlet i flere forskellige fora. Bl.a. kigger skolebestyrelsen resultaterne igennem i forhold til at udvælge nøgleområder, som de gerne vil have, at skolen arbejder videre med. Ligeledes behandles resultaterne i alle læringsteam omkring børnene. Her kigges der efter resultater, som stikker ud både positivt og negativt i forhold til sidste års undersøgelse, og selvfølgelig også på de nøgleområder, som skolebestyrelsen har udvalgt.

Som forældre kan du forvente information omkring trivselsundersøgelsen og de indsatser, den eventuelt udløser, via skolebestyrelsens referater, via ledelsens nyhedsbreve og via information fra læringsteamet omkring dit barn. Informationer kommer i perioden maj-september, og herefter løbende frem mod næste trivselsundersøgelsen i februar-marts.

Hvis du gerne vil vide mere om trivselsmålingen, kan du læse mere her http://www.emu.dk/modul/trivselsmålingen-2 Her kan du bl.a. se de spørgsmålene dit barn blev stillet og læse om, hvad du kan gøre som forælder. Du kan også finde resultaterne fra tidligere skoleårs trivselsundersøgelser her på siden.

År 19-20 Elevtrivsel, 0.-3. klasse

Shape Created with Sketch.

År 19-20 Elevtrivsel, 4.-9. klasse

Shape Created with Sketch.