Ugeplaner

For at forældre kan støtte deres børn i deres skoleliv, har de brug for at vide, hvad der sker i skolen, og her kan en ugeplan give forældrene den viden, de har brug for.

Målet med ugeplanerne

• At forældre og elever enkelt og nemt kan skabe sig et overblik, over skoledagenes indhold i den kommende uge.

• At give eleverne og deres forældre mulighed for at forberede sig på den kommende uge.

• At give forældrene den information, som de skal bruge, så de kan støtte op om den læring, der er i gang i skolen – uanset om det er faglig eller social læring.

Ugeplaner 0. – 5. klasse

• Ugeplanerne rettes til både børn og forældre.
  • De større elever skal selv orientere sig i ugeplanerne. Forældrene skal støtte eleverne heri.
  • Fra 0. – 5. klasse forventes det, at børn og forældre har læst ugeplanen sammen før ugen starter.

Ugeplaner 6. – 9. klasse

• Rettes til eleverne, men udgives så både forældre og elever kan se ugeplanerne.
  • Fra 6. – 9. klasse forventes det, at eleverne selv har orienteret sig i ugeplanen. Forældrene skal støtte eleverne heri.

Anden kommunikation

Øvrige informationer angives i Meebook på ugeplanen eller som et ugebrev på Aula. Det kan dreje sig om:

• Arrangementer og ture: Hvor, hvornår, noget særligt der skal medbringes?
  • Væsentlige ændringer i det vante skema.
  • Særlige ting der arbejdes med i klassen eller på årgangen, herunder sociale indsatser.
  • Positive ting der er værd at fremhæve.
  • Opfølgning på indsatser og orientering om særlige indsatsområder.
  • Information til forældrene om, hvad de kan gøre for at støtte op om elevernes faglige- og sociale udvikling. Fx læsetræne, øve tabeller, købe en lineal, deltage i sociale arrangementer mm.
  • Information særligt henvendt til forældrene, som evt. ikke egner sig til eleverne sendes som besked i Aula.