Om at være forældre på Vesterbro Ny Skole

På Vesterbro Ny Skole (VNS) vil vi gerne have, at I som forældre ved, hvilke forventninger I kan have til samarbejdet med os som skole, og hvad vi forventer af jer for at støtte op om jeres barns skolegang.

Vi ved, at et godt samarbejde mellem skole og forældre er vigtigt for jeres barns faglige og sociale trivsel. Og vi ved, at I som gode rollemodeller er uvurderlige for jeres eget barns skolehverdag og for klassefællesskabet omkring jeres barn.

Jeres rolle som forældre til et skolebarn ændrer sig op gennem skolen, men I har en vedvarende opgave med at bakke op om jeres barns skolegang og skolen hele vejen, ligesom et godt netværk jer forældre imellem i klassen og på årgangen har en positiv betydning for jeres barn gennem hele skolegangen.