Indskrivning til skoleåret 24/25

Kom til informationsaften

Vi holder informationsaften for alle kommende børnehaveklasseforældre onsdag en 1. november kl. 16.30 - 18.30. Her vil I kunne møde børnehaveklasselederne, KKFO pædagogerne, skolens ledelse samt nuværende forældre. Vi vil fortælle om den gode skolestart og vores visioner for at skabe en god skole for alle med udgangspunkt i børns grundlæggende behov. Vi glæder os til at se jer og alle er velkomne.

Retningslinjerne for optag på en folkeskole i København er som følger:

Forældre har ret til at få et barn indskrevet i den skole, i hvis grunddistrikt barnet har bopæl. De har også krav på at få et barn optaget på en skole, hvor barnet har søskende, der går på skolen.
Såfremt der, efter optagelse af elever med ret til en plads, stadig er ledig kapacitet på skolen inden for de overordnede rammer for den enkelte skole fastsat af Borgerrepræsentationen, optages eleverne efter følgende prioritering:

1) Børn hvis etnicitet bidrager til fordelingsintentionerne
2) Børn med korteste gåafstand fra hjem til skole
3) Børn fra andre kommuner

www.kk.dk/skoleindskrivning kan du se, hvilken (distrikts)skole dit barn hører til ved at indtaste jeres (barnets) adresse. Du kan også se, hvilken fritidsinstitution, der er tilknyttet skolen. Dit barn er altid sikret en plads på jeres distriktsskole.

Du skal bruge dit NemID for at kunne skrive dit barn ind. Har du ikke NemID, skal du kontakte os på skolen, så hjælper vi dig videre.
Læs mere om indskrivningen i vores velkomstbrev.